Częstotliwość

Home / News / Częstotliwość

Któregoś dnia pewna kobieta zadzwoniła do rozgłośni radiowej chcąc zamówić dwie emisje swojej reklamy. Tylko i wyłącznie dwie. Właściwie to w tej rozgłośni chciała nadać jeden spot oraz jeden na antenie innej, siostrzanej stacji. Kobieta nie chciała słyszeć o tym, że dwie emisje usłyszy niewiele osób i nie przyniosą one jej firmie żadnego pożytku. Reklamy nadano tak, jak chciała. Nie było wcale niespodzianką, że ogłaszane przez nią szkolenie zakończyło się kompletną klapą.

Większe korzyści przyniosłoby jej wydrukowanie1 /n te pieniądze kilkuset niedrogich broszur i rozklejenie ich po całym mieście. Nauczka z tej historii: żeby radio było skuteczne, wymaga ono J jak większość mass mediów – powtarzania reklamy.

Gdy jesteś na antenie, z reguły powinieneś nadawać minimum 20 spotów tygodniowo, Nie musisz jednak być na antenie co tydzień. Istnieją takie strategie planowania emisji, które pomogą zwiększyć oddziaływanie o twoich reklamówek na publiczność.

Jeśli zgrupujesz swe spoty reklamowe, ludzie będą sądzić, że nadajesz ich o wiele więcej, niż będzie ich w rzeczywistości. Załóżmy na przykład, że stać cię tylko na nadanie 4 spotów dziennie. Jeśli wstawisz je wszystkie do tej samej pory dnia, prawdopodobnie większość spośród nich usłyszą te same osoby. Ludziom tym będzie się wydawać, że twoje reklamówki są często nadawane w ciągu całego dnia oraz że promocja jest znacznie poważniejsza niż w rzeczywistości. Osoby takie o wiele lepiej zachowają w pamięci nadawane przez ciebie informacje.

Efekty specjalne
Audycje telewizyjne