Fora internetowe jako narzędzie dla publikacji wiadomości i reklam

Home / News / Fora internetowe jako narzędzie dla publikacji wiadomości i reklam

Fora internetowe w swoim pierwotnym założeniu miały być narzędziami do swobodnej komunikacji, wymiany zdań na konkretny temat pomiędzy użytkownikami. Z czasem jednak okazało się, iż jest to wdzięczne miejsce do tego by przemycać treści reklamowe, niekoniecznie tylko w postaci banerów reklamowych czy linków sponsorowanych.
W sieci działa wiele osób, które na własną korzyść lub na zlecenie firm, bardzo często udziela się na forach tematycznych związanych ściśle z daną branżą. Szczególnie widoczne jest odpieranie zarzutów na dany temat i wychwalanie danej usługi, produktu itd. podając się za szczęśliwego klienta, który nie wyobraża sobie już życia bez posiadania np. danego sprzętu.

W internecie trudniej o manipulację

Inteligentny czytelnik szybko wyłapie intencje takich podstawionych użytkowników, jednak tak czy inaczej reklamowa czy tez marketingowa działalność na forum przynosi spore korzyści. Powstaje dużo kont, tzw. eksperckich, których celem jest narzucenie swojego subiektywnego zdania innym użytkownikom. Porady zawsze są konkretne, sugerują dane korzyści, albo bardzo negują produkty i usługi konkurencji.

Fora internetowe mogą także służyć jako zupełnie darmowe narzędzia do publikacji z pozoru neutralnych wiadomości opatrzonych jednak subiektywnym komentarzem. Często wykorzystywana jest także stopka służąca głównie do podpisu użytkownika, obecnie bardzo często zawiera ona linki z odnośnikami do reklamowanych przez siebie stron. Warto także zauważyć, iż dużo for powstaje nie z chęci prowadzenia dyskusji a tylko z powódek kierowanych przez marketing i chęć zdobycia darmowych linków.

Prasa drukowana w dobie internetu
Informacja jako produkt