Ilość rozgłośni

Home / News / Ilość rozgłośni

Podobnie jak nie powinno się nadawać zbyt małej ilości spotów, tak samo nie należy nadawać ich w zbyt małej liczbie rozgłośni radiowych. Ale ile rozgłośni wystarczy? W podjęciu tej decyzji pomoże ci własna intuicja, doświadczenie i przeprowadzane ankiety. Na ogół powinieneś nadać swe reklamy w dwóch – trzech rozgłośniach, ale szczegóły zależą od wybranej przez ciebie publiczności oraz od liczby rozgłośni, które konkurują na danym rynku.

Grupa docelowa jest ważna

Jeśli twój rynek docelowy obejmuje zarówno ludzi młodych, jak i Murszach, możesz potrzebować dwóch rozgłośni o zupełnie innej specjalizacji. Jeśli twa publiczność to czterdziestoletnie kobiety, ale na rynku działa sześć rozgłośni, które w równym stopniu dzielą między M i obie tę grupę odbiorców, możesz potrzebować 3, 4, a nawet więcej rozgłośni. Jeśli twoi odbiorcy to nastolatki przeskakujące z szybkością światła z jednej stacji na drugą, możesz potrzebować wszystkich sześciu rozgłośni.

Są jednak okazje, przy których wystarczy tylko jedna rozgłośnia. Jeśli twój rynek docelowy to biznesmeni i możesz sobie pozwolić na wykupienie spotów w porannym szczycie w najpopularniejszej rozgłośni informacyjnej w danym mieście, może to być wszystko, czego potrzebujesz.

Kilka zakazów
Efekty specjalne