Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Mimo, że nie do końca wierzymy we wszystkie zapewnienia producentów danego produktu, często się zdarza, że reklama przykuwa naszą uwagę na dłużej, a nierzadko w sklepie wybieramy produkt sugerując się właśnie oglądaną w telewizji czy prasie reklama. Celem reklamodawcy jest często wykreowanie u klienta poczucia, że oferowany przez niego produkt jest mu absolutnie niezbędny i zawsze marzył o tym, żeby stać się jego posiadaczem.
Jak to działa?
Reklamodawca poprzez różne środki wyrazu stwarza wrażenie, że po użyciu tego produkt nasze życie będzie lepsze, bardziej kolorowe, szczęśliwsze. Zakupiwszy serek firmy X z pewnością wzbudzimy zachwyt męża, podając codzienne śniadanie a dzieci zjedzą je z przyjemnością, mimo, że za twarożkiem nie przepadają. No bo tak przecież było w reklamie, prawda? Reklama wprowadza nas w niemal bajkowy, nierealny świat. Trawa w reklama jest zawsze bardziej zieleńsza, niebo bezchmurne a ludzie pięknie. Pragniemy być częścią tego idealnego świata, poczuć się przez chwilę jak znana modelka, używająca dezodorantu znanej firmy, albo jak ten przystojny aktor, jeżdżący tym świetnym samochodem. Z pewnością mając taki samochód, będę taki sam jak on, kobiety będą mnie uwielbiać a inni mężczyźni zazdrościć. Taki właśnie cel mają reklamodawcy. Aby osiągnąć ten cel nad reklamą pracuje sztab profesjonalistów – grafików, copywriterów, aktorów, czy modelek. Nic w reklama nie jest przypadkowe, każde słowo, każdy szczegół spotu reklamowego czy reklamy prasowej jest dopracowany do granic możliwości.