Jak działa reklama

Home / News / Jak działa reklama

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Mimo, że nie do końca wierzymy we wszystkie zapewnienia producentów danego produktu, często się zdarza, że reklama przykuwa naszą uwagę na dłużej, a nierzadko w sklepie wybieramy produkt sugerując się właśnie oglądaną w telewizji czy prasie reklama. Celem reklamodawcy jest często wykreowanie u klienta poczucia, że oferowany przez niego produkt jest mu absolutnie niezbędny i zawsze marzył o tym, żeby stać się jego posiadaczem.

Jak to działa?

Reklamodawca poprzez różne środki wyrazu stwarza wrażenie, że po użyciu tego produkt nasze życie będzie lepsze, bardziej kolorowe, szczęśliwsze. Zakupiwszy serek firmy X z pewnością wzbudzimy zachwyt męża, podając codzienne śniadanie a dzieci zjedzą je z przyjemnością, mimo, że za twarożkiem nie przepadają. No bo tak przecież było w reklamie, prawda? Reklama wprowadza nas w niemal bajkowy, nierealny świat. Trawa w reklama jest zawsze bardziej zieleńsza, niebo bezchmurne a ludzie pięknie. Pragniemy być częścią tego idealnego świata, poczuć się przez chwilę jak znana modelka, używająca dezodorantu znanej firmy, albo jak ten przystojny aktor, jeżdżący tym świetnym samochodem. Z pewnością mając taki samochód, będę taki sam jak on, kobiety będą mnie uwielbiać a inni mężczyźni zazdrościć. Taki właśnie cel mają reklamodawcy. Aby osiągnąć ten cel nad reklamą pracuje sztab profesjonalistów – grafików, copywriterów, aktorów, czy modelek. Nic w reklama nie jest przypadkowe, każde słowo, każdy szczegół spotu reklamowego czy reklamy prasowej jest dopracowany do granic możliwości.

Media i informacje
Imprezy sportowe to promocja sporu czy reklam