Koncepcja reklamy

Home / News / Koncepcja reklamy

Dobra koncepcja reklamy nie musi być szczególnie skomplikowana. W gruncie rzeczy wielu reklamówkom telewizyjnym wyprodukowanym na rynku lokalnym można zarzucić przede wszystkim nadmierne skomplikowanie sprawy. Starają się one powiedzieć i pokazać zbyt wiele w ograniczonym czasie – w rezultacie stają się niejasne i zapchane nadmiarem informacji. W reklamie trzymaj się prostoty.

Koncepcja reklamy – podejście do tematu

W jednej ze skutecznych i zarazem bardzo prostych reklamówek telewizyjnych ogłoszeniodawca (sieć domów towarowych o bardzo małym budżecie reklamowym) rozpoczął swój spot od bardzo prostego ujęcia: dziesiątki piskląt kurczaków umieszczone na wystawie opon samochodowych.

Był to niemal jedyny nakręcony „na żywo” fragment tej reklamy. Wykorzystano tutaj dobrze oświetlone, statyczne ujęcie, bez żadnego ruchu kamery, bez miksowania obrazu oraz innych wyszukanych efektów wizualnych. Niewidoczny lektor oznajmia: „Chór Kurcząt zaśpiewa teraz piosenkę O promocyjnej sprzedaży opon.” W tym momencie głosy w tonacji sopranu – w domyśle, kurczaki -zaczynają śpiewać: czip, czip, czip – czip, czip, czip – czip, czip, czip I to właściwie była cała reklama telewizyjna. Bardzo prosta. Bardzo łatwo zapadająca w pamięć. Bardzo skuteczna. Być może nie zawsze będziesz chciał powiedzieć odbiorcy o swym przedsiębiorstwie, że jest ono „czip”, czyli „tanie”, nie możesz jednak zaprzeczyć, że opisana reklama przekazała zamierzoną informację w jednoznaczny sposób.

Korzystanie z telewizji
Kilka zakazów