Media – co aktualnie w prime timie?

Home / News / Media – co aktualnie w prime timie?

Prime time to nic innego jak najbardziej wartościowy czas antenowy. Ma on szczególne znaczenie dla stacji telewizyjnych oraz rozgłośni radiowych. Specjaliści od social media wykazują, iż czas publikacji w internecie także ma znaczenie, szczególnie w portalach społecznościowych. Zjawisko to nie ma natomiast zupełnie znaczenia w branży związanej z prasą. Wróćmy jednak to tych mediów, dla których prime time jest najistotniejszy.
Dla stacji telewizyjnych prime time zaczyna się około godziny 19:00 a kończy około godziny 23:00. Jest to czas największej oglądalności. Osoby pracujące, uczniowie po dniu nauki i wypełnieniu innych obowiązków chętnie zasiadają do rozrywki telewizyjnej. Jest to także najlepszy czas dla bloków reklamowych, gdyż najbardziej pożądana grupa klientów, a więc osoby pracujące, posiadające dochody, oglądają wówczas niezliczone proponuje kupna danego przedmiotu, urządzenia czy tez zamówienia usługi.

Podczas wieczornej, familijnej rozrywki, reklamy ogląda także grupa, która generuje duże koszty w rodzinie, a więc dzieci i młodzież. Z tego właśnie względu najciekawsze programy i filmy emitowane sa w czasie największego natężenia, a nie np. w godzinach 10:00 – 14:00, gdzie główną widownią są emeryci oraz bezrobotni, którzy kolokwialnie mówiąc dla większości reklamodawców nie są cennym targetem.
Prime time w obecnych czasach to przede wszystkim programy typu talent show, reality show, lekkie seriale, reklamy, transmisje sportowe.
Z kolei dla rozgłośni radiowych prime time to poranek, kiedy to radio włączają osoby jadące do pracy, oraz pracownicy, którzy umilają sonie rozpoczęcie dnia w firmie. Jest to także bardzo pożądana przez reklamodawców i wydawców grupa.

Przedsiębiorca reklamuje się
Zła prasa, dobra prasa