Moda na stałych ekspertów w mediach

Home / News / Moda na stałych ekspertów w mediach

Nowoczesne media, niezależnie czy jest o kanał telewizyjny, radiowy, portal, czasopismo drukowane itd., współpracują z tak zwanymi ekspertami z wielu dziedzin. Gdy zdarzy się katastrofa lotnicza, gdy rząd zamierza zakupić samoloty wojskowe itd., wówczas możemy być pewni, iż w każdej redakcji opisującej czy relacjonującej ten temat, pojawi się ekspert z dziedziny lotnictwa. Redakcja, rzecz jasna, opłaca eksperta za udział w programach i możemy być pewni, iż jeśli niezależny ekspert wypowiada się bardzo często w telewizji Polsat, to wówczas istnieją marne szanse, iż zobaczymy go w TVN, a to z tego względu, iż ta druga stacja zapewnia sobie wypowiedzi i udział w programach zupełnie innego specjalisty z tej samej dziedziny.

Czy to tylko kwestia mody?

Warto zwrócić uwagę, iż udział ekspertów znacznie wzbogaca programy, gdyż pracują oni nie tylko w sposób doraźny dla danej telewizji, ale racją także na swoje nazwisko. Ich wypowiedzi zwykle są merytoryczne, oparte na zdobytej wiedzy i doświadczeniu.
Nie inaczej jest jeśli chodzi o media internetowe oraz drukowane. Tutaj także w poszczególnych tematach głos zabierają osoby kreowane na specjalistów w danej dziedzinie. Jest to jedno z najbardziej pozytywnych zjawisk, jakimi kierują się media. Warto także zauważyć, iż nie ma w mediach konkretnych osób, które zajmowałyby się tylko tematami związanymi z e skandalami, plotkami itd., gdyż bycie specjalistą w tym fachu nie przynosi splendoru i sympatii widzów, słuchaczy czy też czytelników. Tabloidy czy serwis plotkarskie wręcz nie popisują nazwiskami swoich artykułów.

Rola dzisiejszych blogów – także w kontekście reklamy
Media i informacje