Muzyka

Home / News / Muzyka

Nie da się przecenić roli muzyki w reklamie. Muzyka twojego spotu może utkwić ludziom w pamięci i przypominać im o tobie długo po tym, jak przebrzmią już twoje słowa. Masz rozmaite możliwości włączenia muzyki do swych reklamówek: możesz zamówić oryginalną muzykę; możesz użyć licencjonowanej muzyki, do której ma dostęp rozgłośnia.

Użycie znanych utworów

Możesz zabiegać o zgodę na użycie nagrania znanego kompozytora (ale uwaga – jest to proces trudny i kosztowny); możesz zamówić muzykę, naśladującą styl któregoś ze znanych kompozytorów i wykonawców; tworzeniem takiej muzyki zajmują się studia nagraniowe w największych miastach Polski. Jedna rzecz, której powinieneś unikać, to przynoszenie z domu płyty i żądanie, by rozgłośnia użyła jej w reklamie.

Niemal na sto procent naruszysz w ten sposób czyjeś prawa autorskie. Nawet jeśli Beethoven czy Bach od dawna już nie żyją, nagrania ich utworów w wykonaniu jakiejś orkiestry prawdopodobnie nadal chroni prawo. Raczej nikt nie przyłapie cię na gorącym uczynku, ale czasami się to zdarza i wówczas może być bardzo żenujące i dość kosztowne. Jeśli często ogłaszasz się w radiu czy w telewizji, pomyśl czy nie warto zamówić piosenki reklamowej dla swej firmy (czegoś w rodzaju muzycznego logo). Koszty produkcji wahają się od półtora do kilku milionów złotych, a czasem nawet więcej, ale może to być bardzo opłacalna inwestycja. Wpadająca w ucho piosenka reklamowa lepiej niż cokolwiek innego pomaga potencjalnym klientom zapamiętać twoją firmę.

Oferty radiowe
Koszty w TV