Odwieczne wojny pomiędzy brandami

Home / News / Odwieczne wojny pomiędzy brandami

Reklamodawcy, a zwłaszcza specjaliści od marketingu i twórcy reklam muszą często stawać na wysokości zadania. Muszą zrobić wszystko by marka, którą będą reklamować podbiła rynek. To dość trudne zadanie.
Od lat wiadomo, że najlepszym sposobem dotarcia do klienta jest reklama i to taka, która na długo zapadnie w pamięci. Wojny brandów, potyczki pomiędzy markami, walka na słowa, cięte riposty. Reklamę się tworzy przeważnie odnosząc się do produktu konkurencyjnej firmy używając do tego grafikę, filmy, zdjęcia. Celem oczywiście jest przedstawienie zalet swojej marki.

Wojna marek

Jedną z pierwszych firm, która rozpoczęła wojnę brandów był Mercedes. Marka dostała bardzo szybka odpowiedź od Jaguara, który stworzył spot ośmieszający Mercedesa. Obecnie najbardziej znaną kampanią dotyczącą wojny brandów jest „Wyzwanie smaku” Pepsi, czyli wysłanie Mikołaja na urlop. Oprócz spotów telewizyjnych, włączono w kampanię eventy, podczas których można spróbować Pepsi i innego napoju z nieoznaczonych kubków a następnie stwierdzić, który jest lepszy. Oczywiście co do tego zdania są podzielone, przez niektórych reklama uznawana jest za nieuczciwą.

Innymi dobrymi przykładami są, kampanie reklamowe prowadzone pomiędzy McDonald’s, Burger King oraz KFC. Firmy prześcigają się w co raz wymyślnych i chwytliwych spotach.
Wojny brandów pokazują jednak, że warto inwestować w tego typu działania. Kreatywne reklamy, przyciągają uwagę. Dzięki nim w końcu możemy przyciągnąć kolejnego klienta.

Telewizja publiczna a telewizje komercyjne
Wiadomości – co sprzedaje się najlepiej?