Reklamówka radiowa

Home / News / Reklamówka radiowa

Większość reklamówek radiowych, zwanych spotami, ma 30 lub 60 sekund długości – w skrócie będziemy je określać jako :30 oraz :60. Jeśli nigdy dotąd nie zdarzyło ci się napisać scenariusza reklamówki radiowej, 30 sekund wyda ci się niemożliwie krótkim czasem na przekazanie odbiorcy jakichkolwiek informacji. Ze stoperem w ręku posłuchaj jednak kilku reklamówek w radiu; zobaczysz, że w tak krótkim czasie można zmieścić całkiem sporo.

Jak to zrobić?

Możesz nawet dojść do wniosku, że spot 60-sekundowy czasami wydaje się trochę zbyt długi, chyba że ma bardzo ciekawy scenariusz i został starannie wyprodukowany. Spot :60 pozwala ci zamieścić bardziej zróżnicowaną muzykę, efekty dźwiękowe oraz głosy.

Dzięki temu przydaje się on do ogłoszeń partii politycznych, do wprowadzenia na rynek nowej albo mało znanej usługi oraz do innych reklam o dużej zawartości informacyjnej i edukacyjnej. Niektóre rozgłośnie oferują także spoty :10, :15 oraz :20. O ile jednak nie masz w tym specjalnego celu (np. chciałbyś króciutkimi spotami zaciekawić publiczność swą ogólną kampanią reklamową), na ogół spoty te nie są finansowo opłacalne. Spot :30 ma zwykle od 60 do 70 słów, natomiast spot :60 około 140 słów. Cena spotu :30 zazwyczaj kształtuje się na poziomie od 50% do 75% ceny spotu :60.

Scenariusz
Reklama w radiu