Rola dzisiejszych blogów – także w kontekście reklamy

Home / News / Rola dzisiejszych blogów – także w kontekście reklamy

Do niedawna blogi osobiste, pamiętniki były zakładane po to by móc w łatwy sposób, korzystając z darmowej domeny, oraz intuicyjnego, gotowego już panelu, umieszczać w sieci swoje przemyślenia, poznawać innych ludzi itd. Rola blogów w obecnym czasem nieco się zmieniła, jest to coraz częściej narzędzie do promowania produktów i usług, promowania w sposób świadomy danego stylu życia, a ilość czytelników przekłada się tutaj na wpływy z kryptoreklam, lub reklam bezpośrednich.

Użycie blogów w reklamie i marketingu

Znani, lubiani blogerzy, używają internetu jako medium do kontaktu ze swoimi czytelnikami, przedstawiają im swoje poglądy, opisują ciekawe sytuacje. Często są to blogi typowo eksperckie, nakierowane na dany temat, branżę itd. Jest tutaj miejsce na szeroko pojętą reklamę. Może być ona umieszczana w treści, np. wpis dotyczy danego wydarzenia, zjawiska, a między wiersze wplata się informację, iż użyło się danego produktu, lub widziało się to czy tamto.

Czytelnicy, którzy zwykle mawiają, iż są odporni na reklamy, wręcz ich nie lubią, bardzo często nie zdają sobie sprawy, iż mają do czynienia z kryptoreklamą, z zawoalowanym nakłanianiem do kupna danej rzeczy, do korzystania z jakiejś usługi itd. Z psychologicznego punktu widzenia, tego rodzaju reklama zasiewa w umyśle ziarno, które z czasem wykiełkuje. Taka reklama jest często o wiele skuteczniejsza niż jawne spoty reklamowe wykładające przed widzem czy też czytelnikiem na talerzu daną treść reklamową. Wydaje się, iż ten kierunek będzie coraz bardziej wykorzystywany przez reklamodawców.

Wiadomości – co sprzedaje się najlepiej?
Moda na stałych ekspertów w mediach