Scenariusz

Home / News / Scenariusz

Niezależnie od tego czy sam napiszesz scenariusz reklamy, czy zatrudnisz do tego agencję reklamową, specjalistę na umowie-zleceniu, czy też samą rozgłośnię, najlepiej zacznij od spisania w punktach wszystkich istotnych elementów, które chcesz zamieścić w reklamie. Nie zapomnij przy tym, że nazwa twej firmy, godziny otwarcia, adres oraz telefon -wszystko to są także punkty, które powinny znaleźć się na liście.

Rozłóż równomiernie argumenty

Jeśli uważasz, że masz zbyt dużo argumentów wspierających sprzedaż, zastanów się, czy nie warto ich rozdzielić pomiędzy kilka różnych spotów reklamowych.

(Np. pierwszy spot przekaże odbiorcom: „W tym tygodniu restauracja Zamkowa podaje łososia i kotlet z kurczaka za niewiarygodną cenę 49 tysięcy”, zaś drugi spot: „Restauracja Zamkowa – na końcu języka, gdy pomyślisz o rodzinnym przyjęciu łub weselu.”

Jeśli chcesz, by słuchacz odbierał wszystkie spoty jako całość, możesz je „połączyć” poprzez np. powtarzający się motyw muzyczny, głos tego samego lektora albo podobny styl pisarski. Niektóre firmy stosują w reklamie swe własne zasady. Na przykład w trakcie 30-sekundowego spotu co najmniej trzykrotnie wymieniają nazwę swego przedsiębiorstwa, lub też zawsze powierzają nagranie wszystkich reklam temu samemu lektorowi.

Slogan dźwiękowy
Reklamówka radiowa