Spadek znaczenia gazet

Home / News / Spadek znaczenia gazet

Według badań rynkowych, coraz mniej Polaków dokonuje zakupów gazet.

Znak czasu

Statystyki są nieubłagane. Widoczny jest zwłaszcza spadek sprzedaży dzienników i innych materiałów informacyjnych. Obecnie ich sprzedaż każdego dnia wynosi około 900 000 egzemplarzy. Jeszcze 8 lat temu było to 1,6 miliona. Warto zauważyć, że tendencje te dotyczą w największej mierze gazet takich jak Gazeta Wyborcza, Dziennik, Rzeczpospolita czy Super Express. Wszystko to są pisma, które przegrywają konkurencję z internetem.

Nie widać takich spadków w przypadku czasopism typowo branżowych jak na przykład „Parkiet”. Jeśli czytelnik interesuje się danym tematem, zwłaszcza jeśli owa tematyka nie jest zbyt popularna, to wydawana na papierze gazeta może skutecznie wygrywać ze stronami internetowymi, którym często brakuje fachowości. Tego rodzaju czasopisma poza dawaniem informacji posiadają też wiele porad i po prostu ciekawych materiałów, na które ciężko jest trafić czytając chociażby o parkiecie w internecie.

Warto też dodać, iż pisma branżowe mają od lat stałych czytelników, którzy się do nich przyzwyczaili. Informacyjne dzienniki dostarczają wiadomości na ogólne tematy, czytanie ich nie sprawia takiej przyjemności jak rozwijanie swoich zainteresowań, toteż czytelnikom jest z nich dużo łatwiej zrezygnować na korzyść internetu. Czasopisma branżowe celują także w inne segmenty rynku, często do ludzi starszych, to oni bardziej interesują się ogrodnictwem czy zdrowiem. Łatwiej jest utrzymać takiego klienta, dla którego internet jest czymś obcym, niż młodego człowieka obytego z nim od dzieciństwa i szukającego po protu informacji.

Zła prasa, dobra prasa
Jak wpływają na nas reklamy