Sposób sprzedaży reklamy telewizyjnej

Home / News / Sposób sprzedaży reklamy telewizyjnej

Komercyjne stacja telewizyjna takie jak Polsat czy TVN zarabiają w większości na sprzedaży reklam, czyli właściwie na sprzedaży czas antenowy. Choć brzmi to zabawnie, bo podobno czasu nie da się kupić – w przypadku stacja telewizyjna (a także radiowych) to właśnie czas jest produktem, za który płacą reklamodawcy.
Kupowaniem czas antenowy zazwyczaj zajmują się dom mediowy a także agencje reklamowe., które reprezentują swojego klienta, czyli konkretne przedsiębiorstwo, które chce zareklamować swój produkt.

Pracownicy dom mediowy zazwyczaj ustalają ze stacja telewizyjna, a także innymi mediami – jak stacje radiowe, czy prasa warunki zakupu czasu na antenie (czy w przypadku prasy – powierzchni reklamowej). Zdarza się czasem, że niektóre firmy same zgłaszają się do telewizji i bezpośrednio od nich kupują czas antenowy i negocjują warunki zakupu. Reklamodawcy mogą zakupić czas antenowy przed lub po konkretnych programach, wybierając w ten sposób grupę odbiorców, do której chcą dotrzeć ze swoim produktem. Bardzo ważną częścią kampanii telewizyjnej jest spot reklamowy, czyli film reklamowy, który oglądamy na ekranie.

Rola agencji reklamowych

Agencje reklamowe prześcigają się w pomysłach na kreatywne kampanie, które zatrzymają uwagę widza na dłużej i sprawią, że spot nie umknie ich uwadze zaraz po obejrzeniu.
Sami zapewne jesteśmy w stanie przywołać w pamięci kilka reklam, nawet tych sprzed kilku lat, które do tej pory pamiętamy. Często środkami do osiągnięcia tego celu staje się humor, zabawne dialogi, a nierzadko także zatrudnienie do kampanii osoby znanej i ogólnie lubianej.

Reklamy w polskich mediach
Media zagraniczne jako zagrożenie