Spot reklamowy

Home / News / Spot reklamowy

Twój spot reklamowy może być wyrafinowany lub całkiem prosty, ale w każdym przypadku musi w trzy sekundy przykuć uwagę słuchacza i nie może pozostawić go z pytaniem na ustach „czyja to właściwie była reklama?” Oto kilka czynników, o których powinieneś pamiętać, nim zasiądziesz do napisania swojej reklamówki radiowej. W przypadku głosu liczą się dwie sprawy.

Spot reklamowy w radiu

Po pierwsze w reklamie powinieneś używać głosu, który przykuje uwagę słuchacza. Po drugie powinieneś użyć głosu, który pasuje do upozowania twej firmy. Jeśli wyprodukowanie swego spotu zleciłeś rozgłośni radiowej, któraś z osób prowadzących w niej program może nagrać tekst twej reklamówki nawet za darmo. Wspaniale – ryzykujesz jednak, że głos lektora będzie tak znajomy, iż słuchacz nie zwróci na niego uwagi.

Aby tego umknąć, o nagranie swego spotu poproś osobę prowadzącą program nocny. Jest szansa, że przeciętny słuchacz nie zna tego lektora. Albo – gdy wiesz, że twe reklamy będą nadawane tylko w porannym szczycie, poproś lektora prowadzącego program po południu o dokonanie nagrania. Inaczej mówiąc, staraj się znaleźć najmniej znajomy głos. Wówczas jest mniej prawdopodobne, że słuchacze podświadomie wyłączą swą uwagę słysząc twą reklamę.

Spoty radiowe
Sposób prezentacji w TV