Podobnie jak w przypadku radia, dzień telewizyjny podzielony jest na poszczególne pory dnia. Inaczej niż w przypadku radia, o tym, jaką stawkę za emisję spotu w telewizji zapłaci reklamodawca decyduje nie tylko pora dnia. W niektórych wypadkach poszczególne audycje (albo nawet fragmenty audycji) mają swą indywidualną cenę, wyznaczoną w oparciu o popularność danego programu.
Możliwości telewizji
Na przykład reklamy nadawane tuż przed wieczorną prognozą pogody w pierwszym programie Telewizji Polskiej mają specjalną, podwyższoną cenę z uwagi na olbrzymią popularność tej kilkuminutowej audycji. Popularność poszczególnych audycji mierzy w Polsce Ośrodek Badania Opinii Publicznej – niestety, badania te dotyczą tylko ogólnopolskich programów telewizji państwowej.
Badania są prowadzone z tygodnia na tydzień i pokazują, jaki procent całej widowni telewizyjnej w Polsce oglądał dany program w konkretnym dniu. Są to jednak wyniki zbiorcze dla widowni ogólnopolskiej. Tymczasem niektóre programy, mało popularne w skali całego kraju, w twoim regionie mogą akurat cieszyć się większym zainteresowaniem. Ponadto o atrakcyjności konkretnej audycji dla reklamodawców powinna decydować nie tylko sama popularność programu wśród widzów. Oprócz tego warto wziąć pod uwagę, jakie są cechy demograficzne widowni, która ogląda daną audycję.