Walka o względy widza, czytelnika w mediach

Home / News / Walka o względy widza, czytelnika w mediach

Wszystko co robimy, to robimy dla was, bezinteresownie, chcemy abyście świetnie bawili się włączając nasz kanał, ale jednocześnie sugerujemy abyście obejrzeli dziennie grubo ponad setkę reklam i wysyłali smsy w naszych konkursach lub po to by decydować o losach uczestników nadawanych przez nas programów. Tak jest mniej więcej medialna rzeczywistość.
Walka o względy widza podczas istnienia wielu konkurencyjnych stacji telewizyjnych oraz radiowych, jest bardzo zacięta. Media, włącznie z tymi internetowymi, starają sie przyciągnąć do siebie jak największą liczbę odbiorców. To właśnie dlatego serwuje się przede wszystkim treści lekkie i popularne, a bardzo często pomija tematy, które są ważne , ale niekoniecznie ciekawe.

Użycie nowych technologii

Bardzo częstym zabiegiem jest propozycja idąca w stronę odbiorcy dotycząca tego, iż może on decydować o losach programu siedząc wygodnie w fortelu. Nie lubisz danego uczestnika programu? Wyeliminuj go z gry! Wyślij sms dając wsparcie komuś innemu.

Kolejnym zabiegiem są konkursy. Media kreują się wówczas na tak zwanego dobrego wujka, oferują atrakcyjne nagrody, które i tak de facto opłacają inni uczestnicy konkursu, i tu znowu wszystko kręci się koło niewinnego i drobnego smsa.
Walka o widza to nie tylko przedstawianie atrakcyjnych, chodliwych tematów, emitowanie filmów z ciekawymi osobistościami kina, konkursy i reality show, ale także emitowanie wydarzeń sportowych na żywo. Najważniejsze imprezy, w których udział biorą reprezentanci naszego kraju, to najpierw walka stacji telewizyjnych o wykupienie praw do emisji.

TVN Meteo zmienione w TVN Meteo Active
Prasa drukowana w dobie internetu