Wiadomości – co sprzedaje się najlepiej?

Home / News / Wiadomości – co sprzedaje się najlepiej?

Media, szczególnie te telewizyjne w ostatnim czasie bardzo chętnie stawiają na formę zwaną reality show lub po prostu show. W takich programach biorą udział anonimowi, nieznani widzom uczestnicy jak i osoby znane, popularne, szczególnie celebryci znani głównie z bywania w miejscach gdzie znajdują się fotoreporterzy oraz kamery.
Co sprzedaje się najlepiej w mediach? Rywalizacja, niekoniecznie na poziomie sportu wyczynowego, ale np. rywalizacja w kuchni, rywalizacja na wybiegu mody, rywalizacja na parkiecie tanecznym czy próbowanie swoich możliwości wokalnych. Programy promujące dane talenty bazują głownie na sensacji, na przedstawianiu kontrastów, na wychwalaniu jednych kosztem uczynienia pośmiewiska z drugich.

Sprzedaż informacji

Show medialny musi być ciekawy, musi porywać, a najlepiej kiedy formuła danego programu zarabia nie tylko na reklamach, ale również na czynnym udziale widzów. Chodzi tu głównie o smsy, o wykorzystywane aplikacje do smartfonów itd. Widzowie kuszeni przyjemną możliwością decydowania o losach programu i jego uczestników, wysyłają płatne smsy, które wspomagają produkcję telewizyjną. W punktu widzenia wydawcy jest to forma idealna. Telewidzowie oglądają reklamy w przerwie programu, a im więcej widzów tym wpływy z reklam wyższe i na dodatek dopłacają wysyłając smsy, głosując itd.
Odchodząc od formy jaką jest show telewizyjne, kolejnym produktem sprzedającym się wyśmienicie są transmisje związane z wydarzeniami. Im więcej w nich dramatyzmu, katastrofy, tym dla oglądalności i słupków popularności lepiej.

Odwieczne wojny pomiędzy brandami
Rola dzisiejszych blogów – także w kontekście reklamy