Wykorzystanie amatorów

Home / News / Wykorzystanie amatorów

Jedną ze wspaniałych właściwości radia jest to, że nawet nie wyszkolony głos może się w nim okazać bardzo skuteczny. W gruncie rzeczy, im głos ten mniej przypomina głosy osób regularnie występujących na antenie, tym lepiej. Głos kobiety, dziecka, a nawet twój własny może zwrócić uwagę słuchaczy, gdyż po prostu nie spodziewają się oni tego usłyszeć.

Moc amatora

Oczywiście, jeśli wykorzystujesz głos swój bądź jakiejś innej nie wyszkolonej osoby, nie staraj się brzmieć od razu jak profesjonalista. Wykorzystaj amatorskie brzmienie mówcy. Staraj się, by wszystkie kwestie wypowiedziano wyraźnie i bezpośrednio, tak jakby to była rozmowa z klientem w twym sklepie czy biurze.

Musisz jednak bardzo ostrożnie oceniać jakość głosu i nie poddawać się uczuciom sympatii czy lojalności wobec osoby, której głosu planujesz użyć w reklamie. Amatorzy mogą brzmieć sztywno i fałszywie. Jeśli prowadzisz sklep jubilerski, a twój lektor brzmi jak cinkciarz, może ci to tylko zaszkodzić.

Albo kto ci uwierzy, jeśli zacinając się przy czytaniu scenariusza będziesz mówić słuchaczom, jaki to z ciebie profesjonalista? Jeśli potrzebujesz naprawdę wysokich standardów przy produkcji reklamy, możesz zatrudnić profesjonalnych lektorów z innej rozgłośni, z miejscowego teatru albo – w większych miastach – z agencji pośredniczącej w zatrudnianiu aktorów.

Zakup pakietów
Wybór producenta reklamy