Zła prasa, dobra prasa

Home / News / Zła prasa, dobra prasa

Wiele razy każdy z nas słyszał zapewne stwierdzenie, które informowało, iż dany polityk czy produkt, marka lub firma posiada dobrą lub złą prasę. Oznacza to mniej więcej tyle, iż dane zjawisko czy też osoba często są opisywane w pozytywny bądź negatywny sposób. Polityk, który pokazywany jest w danym medium z pewną dozą niechęci, często doświadcza niezbyt przychylnych wizualnie ujęć, pokazywane są jakieś wpadki, zbliżenie twarzy gdy pojawi sie jakiś grymas itd. Nie dotyczy to jednocześnie innych osób, do których dana redakcja jest nastawiona bardziej przychylnie.

Przykłady

Jak przykład, na myśl przychodzi natychmiast wizerunek Jarosława Kaczyńskiego, który w niedbały i w pewnym sensie nieporadny sposób siedzi jednocześnie na dwóch krzesłach, gdzieś w przerwie jakiegoś spotkania. Media przychylne byłemu prezydentowi nie pokazały tej sceny, natomiast te nieprzychylne rozpływały się nad nią dodając sporej dawki groteskowości.

Wydaje się, iż w świecie mediów, sterowanego dobrego i złego wizerunku, wiele zależy od obu stron. Dobre układy z mediami dają wiele pożytku osobom, które owe media przedstawiają. Wizerunek medialny, który jest przychylny, może w kluczowy sposób decydować o społecznej opinii na temat danej osoby.

Niestety, nie wszystkie osoby, którym podawane są wiadomości, wydarzenia z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, są w stanie rozszyfrować ile jest obiektywizmu a ile celowego subiektywizmu w danym przekazie. Dlatego też czasem warto spojrzeć na ten kontekst zdecydowanie szerzej.

Media – co aktualnie w prime timie?
Spadek znaczenia gazet